tänker inte somna

Jag ska hålla mig vaken total vände på dygnet igår så det finns inte ord för det, nu är jag verkligen trött men går och lägger mig tidigt idag istället så jag slipper vända på dygnet ännu mer. Mitt huvud spränger fast bara på ena halvan av huvudet , börjar jag bli sjuk? eller är det bara för att jag är trött, men det är faktiskt ingen ide att gå och lägga sig nu kommer inte komma upp förens vi 4 isf och det känns inte som att jag vill det faktikst. Om min huvudvärk har gett sig vid 12 tiden tänkte jag åka med mormor mamma och moster till ikea idag. Men får se hur mitt huvud mår sen helt enkelt.
Min moster är från västerås hon är här nu för att ta hand om Mormor och Tore , alla 4 syskon alltså mamma , och hennes 3 syskon turas om att ta hand om dom. Det förklarar då saken att dom inte är friska mormor och Tore. Tore har cancer och behandligen hjälpte inte + att han njurar har lagt av så dom har opererat in en kateter i honom så att han kan leva vidare. Det var väldigt nära att vi inte fick ha honom kvar men han kämpar vidare, han vill inte försvinna från oss än. Det syns ju dock på honom att han har ont . Mormor har börjat tappa när minnet, man får påminna henne om saker hela tiden, hon är väldigt vilsen. Så Tore har ju fått hjälpa henne så att dagarna har gått runt. Men nu när han är sjuk så orkar han ju inte det, så det är därför man får vara där och ta hand om dom. Det är verkligen sorligt allt går så fort , för bara något år sen verkade båda totalt friska . Dom har liksom alltid varit med, Alltid varit mina barnvakter, alltid tagit med oss på semestrar. Och den här sommaren orkade ingen av dom följa med. Det kändes jättetungt för Mormor hon ville verkligen följa med när vi åkte ut till almölind ö , en barndoms ö som våra kusiner har en stuga på, det är verkligen jättefint där och väcker många minnen. Men till saken, det känns väldigt tungt när man inser att folk blir gamla och inte kommer stanna förevigt.
som man så gärna alltid hoppas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0